Myśli różne

Jak się wyrwać ze złej passy – How to escape from a bad streak

11 listopada 2016

Są takie momenty w naszym życiu, że wszystko układa się pięknie. W związku porozumiewamy się bez słów i każde spojrzenie na tę drugą osobę wywołuje uśmiech. W pracy czujemy się ważni i doceniani. Znajdujemy czas na siłownię, kawę z przyjaciółmi i kurs nowego języka. Nawet wczesnym rankiem włosy ładnie się układają, a tłok w komunikacji miejskiej w ogóle nas nie denerwuje, bo po prostu wszystko jest idealnie i nawet pewne niedogodności pozostają zniwelowane przez rozpierającą nas radość.

I są te inne momenty. Kiedy szczotka staje we włosach, kawa zamiast ogrzewać nas od wewntąrz robi to jednak od zewnątrz zostawiając atrakcyjne wzorki na świeżej koszuli. W pracy mamy wrażenie, że już nigdy nie nadgonimy, a tym bardziej poczucie sensu już dawno zniknęło. Po prostu jest ciężko. Na poradzenie sobie z takim stanem rzeczy ja mam dwa sposoby. Jeśli tlą się we mnie jeszcze resztki energii to po prostu próbuję sobie wmówić, że nic się nie dzieje. I na przekór wszystkiemu włączam sobie najbardziej pozytywną playlistę (czyli między listopadem a lutym najprawdopodobniej będą to piosenki świąteczne) podwajam energię i daję radę.

A czasem nie. Nawet nie próbuję. I nie daję rady. Wtedy wiem, że muszę zrobić krok do tyłu właśnie po to, żeby nadgonić. Dogonić samą siebie w tym wszystkim. Poniżej moja lista na przetrwanie.

There are moments in our lives when everything goes perfectly. We have the honey moon in our relationships and every look at the this other person makes us smile. We feel important and appreciated at work. We have time for gym, coffee with friends and new language course. Even the hair in the early morning looks beautiful and the crowd in the bus doesn’t bother us at all. Everything is perfect and even the small inconveniences can’t kill our happiness.

And then there are these other moments. When the hairbrush gets stuck in the hair and the coffee instead of warming us from inside burns us from outside, leaving artistic mark on our freshly ironed shirt. At work we have this strong impression that we won’t make it. It doesn’t matter what it is. We just won’t. In general life is hard. I have two ways for dealing with times like this. If I still have some energy sometimes I pretend that it is not so bad. I listen to happy and powerful songs,(so between November and February  they will be Christmas songs) I double my energy and I make it. 

But sometimes I don’t. I don’t even try. Then I know I have to make a step back to catch up on everything. Especially my own self. So below is my list of things to do to survive the bad times. 

Oglądanie ulubionych kabaretów

Najlepiej nie tylko sprawdzone kabarety, ale i od razu ulubione skecze. Nie polecam w trudny okresie eksperymentowania i odkrywania nowości, bo poczucie humoru lub poziom intelektualny napotkanych przypadkowo twórców w Internecie może nas bardziej dobić niż podnieść na duchu. Ogólnie skecze są o tyle dobre, że są krótkie i zabawne. A nam zależy, żeby się uśmiechnąć pomimo tego wszystkiego co nas właśnie przygniata.

Watching favourite cabaret shows

The best is to watch not even the favourite cabarets but even the favourite skits. I don’t really recommend to experiment and look for new things, because the sense of humor we might find on the Internet can depress us even more. Skits are good, because they are funny and short. And what we really need at this moment is to smile despite all the difficulties we are going through at the moment.

top3

Oglądanie bajek Disney’a

Piękne obrazy, muzyka i historie. Oczywiście, że się uśmiechniemy, ale bajki Disney’a mają moim zdaniem jeszcze inne zadanie. Działają oczyszczająco. Są to opowieści dla dzieci, gdzie wszystko bazuje na bardzo silnych emocjach. Przeżycie z taką bajką radości, smutku i strachu działa jak lekkie katharsis. Nie wytrzepie nas zbyt mocno, ale odczucie tych emocji spuszcza trochę ciśnienie z naszych osobistych opon mózgowych. No chyba, że jesteś twardzielem i na Królu Lwie nie płakałeś to nie ma dla Ciebie nadziei.

Watching Disney films

Beautiful pictures, music and stories. Of course we will smile, but there is some other thing that also happens when you watch Disney films. The have a cleansing impact on our minds. These are the stories for children, where everything is based on really strong emotions. Feeling the happiness, sadness and fear while watching works like a light catharsis. It won’t shake us up too much, but going through these emotions will defuse the tension in our heads. If you are a tough cookie and you haven’t cried on The Lion King then I guess there is no hope for you. 

walt-disney-studios

Zrobienie czegoś zupełnie nowego

Czasami nasze codzienne obowiązki stają się jakąś magiczną plątaniną. Czujemy się jak w labiryncie bez wyjścia. I wtedy zamiast starać się wykonać to co zwykle trzeba wziąć wielkie nożyce ogrodowe i wyciąć sobie nowe przejście w tym labiryncie. Dla każdego będzie to coś innego. Po prostu chodzi o odskocznię.

Doing something completely new

Sometimes our duties become a magical entanglement. We feel like we were in a labyrinth without the exit. And then instead of what we should be doing we have to grab big garden scissors and cut the labyrinth walls into our own way. For everyone it will something else. The most important thing is to find your springboard. 

459628a3ad8a3354113b111570512cd0

Zrobienie czegoś dla drugiej osoby

Kiedy przydarza nam się taki dół który ciągle się pogłębia i jakoś nie umiemy z niego wyjść, najprawdopodobniej za bardzo skupiamy się na sobie. Rozmyślamy o tym jak nam ciężko, jak się nie układa, a nasze życie to jakiś niewypał. Egoizm to jedna z najczęstszych przyczyn uczucia nieszczęścia. Więc rusz się i rozejrzyj wokół siebie. Może dawno nie odwiedziłeś babci? Może sąsiadka nie potrafi sama zrobić większych zakupów? Może codziennie mijasz Pana Menela, który dla odmiany chętnie zjadłby ciepły posiłek zamiast rozgrzewać się od środka zupełnie niepożywną nalewką. Zrób coś dobrego. Od razu Ci się polepszy.

Doing something for others

When we have our bad days that are only getting worse and we can’t find the solution probably we are too focused on ourselves. We think about how bad we feel and that our life is in a mess. Our selfishness is one of the most reasons why we are sad. So maybe you should consider looking around. Maybe there is somebody who needs your help or company. Maybe you haven’t visited your grandmother in some time? Maybe your older neighbour can’t do bigger shopping on her own. Maybe you pass by Mr Down and Out everyday and he would love to eat a warm meal instead of warming himself from inside with not the most nutritious beverage ever. Go and do something good. You will feel better immediately. 

large

Wybranie się wycieczkę

Natura leczy. Nad morzem wdychamy jod na poprawę odporności, ale również niejedna nieszczęśliwa dusza znalazła tam ukojenie. Kiedy ponad rok temu waliło mi się życie pojechałam sama nad morze na kilka dni. Serce zaczęło bić spokojniej, myśli przestały się kołatać jak porąbane i zaczęłam logicznie myśleć. Wróciłam i poskładanie życie kawałek do kawałka nie wydawało się już takie trudne. Pojedź w góry, do lasu, na wieś, nad jezioro. Gdziekolwiek gdzie naturalny porządek świata jeszcze się ostał.

Going for a trip

The nature heals. We go to the seaside to breathe iodine to boost our immune system, but many souls have found there their peace too. A year ago when my life was falling apart I decided to go to the seaside on my own for few days. My heartbeat went slower, the thoughts calmed down and I started to think logically. I came back home and started to put myself together. Piece by piece. It wasn’t so overwhelming anymore. So go into the forest, mountains, countryside, lake. Wherever there is still the natural order of the things in this world. 

large-1

Spisanie celów na najbliższy czas

Jak wali Ci się dzień dzisiejszy to zaplanowanie następnego sprawi, że od razu poczujesz się bardziej zorganizowany. Jeśli dzień dzisiejszy kompletnie wymyka Ci się spod kontroli. Ogarnij jutrzejszy. Nic tak nie uspakaja jak planowanie przyszłości. Krok po kroku. Na kartce. Namacalny dowód na to, że ogarniasz rzeczywistość. Przynajmniej tą jutrzejszą.

Making a list of things to do

If you can’t deal with today then plan the coming day and you will fell better immediately. If you have the feeling that you are totally loosing control of the things that are happening today, sitting down for a minute and writing down the to do list for the next day will give you the impression that there is at least one thing that you can control. Step by step. Black on white. A real proof  that you control at least the plans for tomorrow. 

to-do-list-tools

Zrobienie sobie czegoś bardzo dobrego do jedzenia

Już pomijam fakt, że zazwyczaj człowiek nieszczęśliwy to ten głodny i zmęczony. I naprawdę często wystarczy się porządnie wyspać i równie porządnie zjeść. Tutaj chodzi jednak o połączenie kilku punktów w jeden. Wyszukaj jakiś smaczny przepis, którego nigdy jeszcze nie robiłeś (czyli zrób coś nowego). Zaproś bliską Ci osobę (zrób coś dobrego dla drugiego) i razem cieszcie się smacznym owocem Twojej pracy (chyba, że masz dwie lewe ręce i wszystko się schrzani to zamówcie na wynos).

Preparing something tasty to eat

I won’t even mention the fact that usually an unhappy person is a hungry and tired one. And usually it really helps to get some more sleep and eat something good. But here I mean combining together few of the points I have already mentioned. Look for a new recipe that you haven’t done before (so do something new). Invite a good friend (do something for others) and together enjoy the delicious effect of your work (but maybe you have two left hands and it will be a disaster then just order a tasty take away).

6a00d8358081ff69e2017d3f869848970c-800wi

Wybranie się na masaż

Napięcia kumulują się w naszych mięśniach. Czasem sami sobie nie zdajemy sprawy jak pokurczeni od stresów i zmęczenia jesteśmy. Jeśli mamy problem z rozluźnieniem umysłu istnieje wielkie prawdopodbieństwo, że rozluźnienia potrzebuje także nasze ciało.

Going for a massage 

The tension we feel accumulate in our muscles. Sometimes we are not even aware of the fact how strongly our muscles are contracted and how stressed we are. If we have a problem with loosing up our mind then there is a high possibility that our body needs to unloose too.

massage-therapy

Spisywanie każdego dnia 10 rzeczy za które jesteś wdzięczny

Zamiast skupiać sie na tym co Ci nie wychodzi, co sprawia trudności i ogólnie jak bardzo Twoje życie jest do bani zacznij liczyć, to co każdego dnia jest piękne w Twoim życiu. Zacznij od tego co oczywiste. Podziękuj za to, że możesz spać w wygodnym łóżku i masz dach nad głową. Że stać Cię na wypicie kawy rano i zjedzenie dobrej kanapki. Jak zaczniesz doceniać to co już w życiu masz będziesz szczęśliwszy. Zamiast skupiać się na tym, czego według Ciebie do szczęścia Ci brakuje.

Writing down 10 things everyday that you are thankful for

Instead of focusing on what is not going well in your life and in general how your life is miserable in your opinion, start to count all the beautiful things in your life. Start from the obvious ones. Thank for a comfortable bed that you can spend the night in and the roof above your head on rainy days. Thank for the good coffee and tasty sandwich you can have every morning. If you start to appreciate what you already have you will be happy. 

be-thankful-rustic-thanksgiving-greeting-card

 Źródło obrazka tytułego / Link to the main picture:

7-themes.com/6886866-forest-road.html

Podziel się z innymi:
0

You Might Also Like